Metodiskā darba plānojums Tukuma novada speciālās izglītības iestādē 2022./2023.m.g.
Izglītošanas procesa kvalitātes nodrošināšanai skolā darbojas skolotāju mācīšanās un sadarbības grupas:
- Skolotāju sadarbības grupa skolas vērtību aktualizācijai;
- Skolotāju sadarbības grupa jaunā mācību satura ieviešanā programmu īstenošanas vietā Raudas ielā 6, Tukumā;
- Skolotāju sadarbības grupa jaunā mācību satura ieviešanā programmu īstenošanas vietā Lamiņu muižā;
- Skolotāju mācīšanās grupa digitālo prasmju pilnveidei programmu īstenošanas vietā Raudas ielā 6, Tukumā;
- Skolotāju mācīšanās grupa digitālo prasmju pilnveidei programmu īstenošanas vietā Lamiņu muižā;
- Skolotāju mācīšanās grupa digitālo prasmju pilnveidei programmu īstenošanas vietā Vārtu ielā 3 Tukumā.
Skolotāju mācīšanās un sadarbības grupas:
- veicina pedagogu sadarbību skolas ietvaros un ar citu skolu kolēģiem, piedalās pedagogu profesionālās pieredzes un pilnveides projektos;
- apgūst jaunas prasmes digitālajā jomā;
- sekmē izglītības novitāšu apspriešanu un ieviešanu mācību un audzināšanas procesā;
- apkopo un popularizē pedagogu pieredzi;
- analizē un izvērtē pedagogu metodisko darbu un digitālās prasmes;
- aktualizē skolotāju prasmes vadīt atbilstošu mācīšanos, analizēt un reflektēt, sadarboties;
- piedalās republikas speciālo skolu un novada skolu pasākumos un to organizēšanā;
- nodrošina starppriekšmetu saikni;
- analizē izglītojamo mācību darba rezultātus;
- risina jautājumus, kas saistīti ar mācību saturu, mācību līdzekļu un metožu izmantošanu izglītošanas procesā;
- sekmē mācību stundas kvalitatīvu īstenošanas procesu, izmantojot mācību stundas didaktiskos modeļus;
- sekmē un virza pedagogus uz pieredzes materiālu veidošanu un apkopošanu;
- nodrošina jaunu prasmju un kompetenču apguvi.
Mācību un metodiskā darba galvenais uzdevums 2022./2023.mācību gadā:
Organizēt un īstenot kvalitatīvu izglītošanās procesu, kas balstīts uz kompetenču pieejā veidota mācību satura ieviešanu.
Mācību un metodiskā darba prioritātes 2022. /2023.mācību gadā
- Sekmēt skolēnu individuālo kompetenču pilnveidi, spēju un talantu attīstīšanu, veidojot vērtībās balstītus ieradumus un tādus tikumus kā atbildība, centība un godīgums.
- Padziļināt darbu pie mācību procesa individualizācijas, diferenciācijas un personalizācijas un mācību satura pielāgošanas, izvirzot skolēnu kompetenču attīstību sekmīgai dzīvei 21.gadsimtā.